Sunday, November 22, 2009

01.11.2009 Florence - 13 آبان


09.08.1388 فلورانس

دانشجویان فعال فلورانس با برگزاری برنامه ای نمادین حمایت خود را از جنبش سبز و روز دانش آموز در ایران اعلام کردند. دراین برنامه که در میدان جمهوری شهر برگزار شد، جمعی از ایرانیان ساکن فلورانس با در دست داشتند تصویر زندانیان سیاسی و روزنامه نگاران در بند در ایران در مقابل صورت خود و همچنین بر گردن انداختن پلاکاردهایی از شهر حال کوتاهی از این افراد خواستار آزادی آنان شدند. در این حرکت که هر فرد به صورت نمادین نشانگر حضور یکی از زندانیان بود با آوردن تصویر او در شهر خواهان حضور واقعی این شخصیتها در جمع مردم شدند. در این گردهمایی که با حمایت پلیس فلورانس برگزارشد، فعالان ایرانی با خواندن سرود و در دست داشتن پرچم سه رنگ ایران یکباردیگر خواستار همدلی مردم با جنبش سبز ایران شده و از جامعه جهانی خواستار تاکید بیشتر بر روی اجرای قوانین حقوق بشر در ایران شدند و از یاد آوری نام ایران تنها برای برنامه های اتمی آن ابراز ناراحتی کردند.
هدف دیگر از برگزاری این برنامه که با اختلاف 3 روز جلوتر از 13 آبان در ایران بود، حمایت همه جانبه هموطنان ایرانی که در ایران در این روز به خیابانها خواهند آمد، بوده و تشویق آنان به عوض کردن رنگ تظاهرات های سیاه و اجباری دولت به تظاهرات سبز مردمی بود.
دولت ایران هرساله با برگزاری تظاهرات فرمایشی در روز 13 آبان- سالروز گروگانگیری کارمندان سفارت آمریکا در سال 1979 دراولین روزهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی - دانش آموزان و معلمین مدارس کشور را به خیابانها میخواند



01.11.2009 Firenze - Piazza Repubblica

Gli studenti iraniani attivi a Firenze hanno nuovamente sottolineato la propria presenza con un’azione simbolica tenutasi in piazza della Repubblica. In questo evento essi esponendo le foto di alcuni dei prigionieri politici e giornalisti incarcerati accompagnate da delle descrizioni dettagliate circa le loro condizioni,e cantando accompagnati dalla bandiera iraniana hanno nuovamente chiesto la solidarietà e l’attenzione nei confronti del popolo iraniano,soprattutto per quanto riguarda il rispetto dei diritti umani e non solo ed esclusivamente (come spesso accade)intorno all’argomento del nucleare.
L’altro scopo di questa manifestazione (avvenuta a 3 giorni dal 13 Aban) consistette nella volontà dei partecipanti,di mostrare il proprio appoggio alla preannunciata manifestazione popolare che sarebbe avvenuta da lì a pochi giorni in Iran.







No comments:

Post a Comment